Social media

Social media is de manier hoe ik mijn publiek bereik. Ik startte op bijna 16 jarige leeftijd mijn blog. Ik startte mijn blog zodat ik mijn ervaring als donorkind kon delen met andere mensen. Misschien wel mensen die hetzelfde voelde als ik. Of ouders die graag wilde gaan leren van mijn ervaring, zodat ze het beste konden geven aan hun kinderen. En achteraf kwam ik er ook achter dat donoren mij volgden. Om te zien hoe een ervaring van een donorkind kan. Er waren en er zijn nog steeds ouders, donoren, donorkinderen die mij om advies vragen. Over bijvoorbeeld hoe je het er met je kind over kan hebben dat het een donorkind is. Hoe ze een zoektocht moeten startten. Zelfs zijn er al mensen geweest die toen ze er net achter waren gekomen dat ze een donorkind waren ze op mijn blog terecht kwamen. Ze vragen zich dan hopeloos af: ”Wat kan ik doen om mijn biologische vader te vinden? Alsjeblieft help mij.”

Ik ben inmiddels even bezig met mijn blog. Ik startte in september 2016 met mijn eigen blog. Ik maakte in het begin een facebook pagina aan en een website met een simpel webdesign. Nu ben ik al even bezig en heb ik mijn documentaire serie Missing Side op YouTube, over mijn leven als donorkind die nog steeds niet is gestopt. Ook ben ik internationaal gegaan. Ik startte namelijk in maart 2019 mijn eerste Engelstalige podcast Missing Pieces. Ook ben ik een internationaal kanaal met een aantal donorkinderen gestart genaamd DCP United. Waar donorkinderen hun verhaal kwijt kunnen.

Het resultaat van het als donorkind in de media treden
Doordat ik als donorkind met mijn blog onder andere in de mediawereld terecht ben gekomen zijn er veel positieve dingen gebeurd. Ik heb ouders, donorkinderen, en donoren kunnen ondersteunen en dingen kunnen leren door mijn ervaring in de donorkind/ donoren industrie. Wat één van mijn allergrootste doelen was. Maar één van mijn andere doelen was om vindbaar te zijn voor half broers en zussen. Dat als ze donor E19 zouden zoeken via internet dat mijn blog bovenaan de google search terecht ging komen. En dat is ook gebeurd! 3 maanden na de lancering van mijn blog vonden 2 half broers mijn blog via google. Mijn wens was uitgekomen!

De afgelopen jaren begint de media mij ook te vinden, of ik vind hen als opzoek zijn naar een goed verhaal. Haha. Ik ben nu al door een aantal verschillende bladen en tijdschriften geïnterviewd: Parool, AD, Fashionchick Girls, Grazia en Gen Magazine (tijdschrift voor genealogen).